Er "hemmeligheten" bare en gigantisk placebo-effekt?

Jeg har reist så mye i det siste at jeg har begynt å spille et lite spill ved å gjette hvilket lesestoff folk pleier å ta med fly. Den mest synlige boken? Hemmeligheten. Ingen overraskelse der. Rhonda Byrnes bok, som fulgte en populær DVD, skal feire sitt halvannet år jubileum på bestselgerlistene 28. mai. Jeg har blitt fortalt om det, gushingly, ikke bare av mine nye, tidsfulle knasende granola-venner (OK, jeg bor i LA), men også av mine mer vanlig skeptiske venner.
"OK," sier de, "Vi vet at loven om tiltrekning [som argumenterer for at du kan manifestere eller tiltrekke deg hva hjertet ditt ønsker, fra Prada-vesker til ektemenn] lyder latterlig. Men det virker! Det har virkelig, oppriktig og oppriktig gjort meg lykkeligere. ”
Jeg er en psykologforsker som gjennomfører randomiserte kontrollerte eksperimenter som tester hvilke strategier som gjør mennesker lykkeligere på lang sikt (og hvordan og hvorfor). Men jeg kan ikke argumentere med påstanden om at bruk av loven om tiltrekning trofast har gjort spesielle individer glade. Selvfølgelig kan slike anekdotiske bevis være sterkt partiske. For eksempel kan folk prøve å overbevise seg selv om at noe de har lagt ned mye arbeid er virkelig verdifullt, eller de kan selektivt huske suksesser kontra feil. Min gjetning er imidlertid at hvis vi tester

HemmelighetenAnbefalingene i et randomisert kontrollert eksperiment, vil det sannsynligvis bli vist å fungere. Hvorfor? Fordi som min nye kandidatstudent, Matthew Della Porta, kunngjorde for meg forleden i en inspirert understatement, “Du vet, Hemmeligheten er bare en kjempe placebo effekt.”
En placebo-effekt oppstår når en pille, prosedyre eller atferd har det tilsiktede salutariske resultatet - for eksempel lindring av hodepine eller løft av depresjon - ganske enkelt fordi personen tror at det vil få det resultatet. Placebo-effekten er virkelig sinn-over-kropp, eller sinn-over-sinn, i handling. Pillen kan være en sukkerpille, og strategien kan være helt verdiløs, men hvis du tror at den kommer til å fungere, kan den bare fungere.
Placebo-effekter er ikke trivielle. En sukkerpille eller svindelbehandling (til og med svindelkirurgi) kan føre til at folk føler seg mindre engstelig, for å vise redusert betennelse, være vitne til synkende blodtrykk og til og med å bygge muskelmasse. I tilfelle av psykologiske "skam" -behandlinger, som de som er beskrevet i Rhonda Byrnes film og bok, kan folk ha fordel og bli virkelig lykkeligere av mange forskjellige grunner, inkludert det faktum at de forfølger et betydelig, engasjert og absorberende livsmål (ganske enkelt å ha et slikt mål er assosiert med lykke) og det faktum at de er forlovet med verden og andre mennesker (sosiale bånd er også forbundet med lykke). Og listen fortsetter.
Dette er en studie som jeg planlegger å gjøre med elevene mine. Halvparten av deltakerne vil bli bedt om å trene loven om tiltrekning trofast. Den andre halvparten vil bli bedt om å utøve en alternativ "tiltrekningslov" som vi tilfeldig har kryptert og reversert uten anerkjennelse. Alle vil bli gitt en rimelig klangbegrunnelse for hvorfor de tildelte øvelsene deres skal fungere. Vår spådom er det både grupper av deltakere vil bli lykkeligere over tid og lykkes mer i å skaffe det de vil - ganske enkelt fordi de tror på det de gjør, fordi de forventer å lykkes, fordi de legger ned innsats i strategien, og fordi de forfølger den på en engasjert og engasjert måte.
Jeg kan ikke vente med å lære hva vi finner ut av denne studien. Naturligvis tar vitenskapelige eksperimenter mye lenger tid å gjennomføre enn tiden det tar å lese en bok. Når resultatene er inne - og hvis de viser at loven om tiltrekning ikke er mer effektiv enn en tullsamling av øvelser - kanskje Hemmelighetenmani vil ha sprengt og ingen vil bry seg.

Sendt inn av Kathryn White 7. mai 2008 - 12:27

Bruk den samme teorien til Oprahs elskling "En ny jord."

  • Svar til Kathryn White
  • Sitat Kathryn White

Sendt inn av Michael Worthington 7. mai 2008 - 07:38

Jeg har faktisk funnet et nettsted hvor du kan kjøpe placebos (sukkerpiller) online - merket * som placebos * - www.placebo.com.au. Kanskje utvekslingen av penger mot inerte sukkerpiller utløser placebo-effekten? Eller må du faktisk ta pillen? Kanskje er det bare å se på bildet av pillene på nettet ???

  • Svar til Michael Worthington
  • Sitat Michael Worthington

Sendt inn av Willie Hewes 7. mai 2008 - 10:55

Hemmeligheten er en så trist svindel. Ooh, ja, la oss alle sitte rundt og fokusere virkelig på alle tingene vi ikke har! DET vil gjøre oss lykkelige!

Prøv å øve takknemlighet i stedet for grådighet, som faktisk kan gjøre deg noe bra.

  • Svar til Willie Hewes
  • Sitat Willie Hewes

Sendt inn av Sandra 7. mai 2008 - 14.20

Leste du boka?? eller loven om attraksjon boken?? Jeg bealieve i placebo-effekten av det hele, men de lærer deg i bøkene å øve takknemlighet til daglig, og slik får du mer av det du vil ...
De råder deg til å se på hva du har og være takknemlige for det bortsett fra å fokusere på det du vil ...

  • Svar til Sandra
  • Sitat Sandra

Sendt inn av Karie 5. juni 2008 - kl. 15.49

Ta en titt på hva du sa. Negativ, negativ, negativ..oh og også helt feil. Den første tingen "hemmeligheten" forteller deg å gjøre er å våkne opp om morgenen og si "takk" for alt du har, og ikke å dvele ved de tingene du ikke har. Det står også å si takk mange ganger om dagen for enkle ting som bare å kunne komme meg ut av sengen den morgenen. Er det ikke takknemlighet? Det virker som om du ikke har lest boken i det hele tatt. Hemmeligheten har gitt meg selv og mange andre noe å se frem til og en følelse av verdig i denne verden. Jeg sier ikke at det er 100% nøyaktig. Hvorfor diss noe som gir mennesker håp og fullstendig, full lykke? Selv om det er placebo-påvirkning på sitt beste, er det egentlig en dårlig eller "trist" ting? Seriøst, slutt å være så negativ og gode ting kan komme til DEG en dag.

  • Svar til Karie
  • Sitat Karie

Sendt inn av Julie 15. juni 2008 - 14:56

Jeg har alltid hatt noen problemer med å beskrive hemmeligheten til andre. Du har forklart det vakkert og omtenksomt, Karie. Jeg håper du ikke har noe imot om jeg også bruker det!

Beste,
Julie

  • Svar til Julie
  • Sitat Julie

Sendt inn av Gareth 16. juli 2013 - 06:55

Veldig bra sagt - for mange savner forståelsen av hemmeligheten, mer takknemlighet gir oss en indre følelse av fred og tilfredshet. Dette har blitt vist (mange ganger) via en rekke studier og reserch at all helse og velvære forbedres betydelig og at vi bokstavelig talt kan helbrede oss innenfra. Sinnets kraft er enorm!!! Vi ble helt sikkert ikke skapt og plassert på planeten for å være elendige og ulykkelige. Den 'hemmeligheten' tror jeg handler mer om sunn fornuft, og 'nøkkelen til det' er at vi skal 'føle oss bra' med oss ​​selv og alt annet vil være en bonus. Jeg vet at verden rundt oss dessverre for det meste er negativ, men tenk bare et øyeblikk hvis vi var mer koblet, mer positive, mer forelsket i planeten, ville vi ikke vært lykkeligere? Hvis folk gjør avvikende kommentarer om livet, mennesker, verden osv., Er det ikke den verden de skaper for seg selv... For en vet jeg hvilken verden jeg foretrekker å oppholde seg i... det er et individuelt valg... Negativt eller positivt! ta et valg det er livet ditt!

  • Svar til Gareth
  • Sitat Gareth

Sendt inn av Julie 15. juni 2008 - 14:54

Hei Willi,

Jeg vil bare ønske deg litt lykke og fred.

Beste ønsker,
Julie

  • Svar til Julie
  • Sitat Julie

Sendt inn av hermann 20. februar 2009 - 08:19

bra poeng - å fokusere på noe du ikke kan få?! Jeg liker den: i går er forbi, i morgen vet jeg ikke, så det er bare til stede.

jubel,
hermann
http://www.peopleandmoments.at

  • Svar til hermann
  • Sitat hermann

Sendt inn av James P 7. mai 2008 - 12:17

Jeg tror at "Placebo Effect" er den svindelen - sukkerpiller hjelper ikke! Mennesker må ta på alvor de mystiske helbredende kreftene til sukker. For eksempel har barna mine gått fra triste og slapp til euforisk og energisk i løpet av få minutter etter å ha spist en Snickers-godteri - jeg har stor tro på at sukkeret får æren!

Vi må begynne å gi sukkerpiller den æren de fortjener. Det er denne typen "out-of-the-box" -tenking som står for suksessen til "The Secret."

James P. Esq.

  • Svar til James P
  • Sitat James P
Innsendt av Sonja Lyubomirsky Ph. D. 7. mai 2008 - 23.00

Det er faktisk min forståelse at såkalte "sukkerpiller" (som bare er lekebegrepet for placebos) ofte ikke bokstavelig inneholder sukker i dem. De er ganske enkelt inerte piller.

  • Svar til Sonja Lyubomirsky Ph. D.
  • Sitat Sonja Lyubomirsky Ph. D.

Sendt inn av Cristina 7. mai 2008 - 13:14

Ååååååååå!

Du tror at snickers vil fungere på barna dine, så det er det du tror. Visste du at snickers har * sukker * som får barna til å være lykkelige og energiske ???

  • Svar til Cristina
  • Sitat Cristina

Sendt inn av Nick Stauner 7. mai 2008 - 13:38

Høres ut som en god ide for en studie! Jeg håper vi snart vil høre mer om det.

  • Svar til Nick Stauner
  • Sitat Nick Stauner

Sendt inn av GMD 15. mai 2008 - 18:58

Selv om evidensbasert forskning godt kan bekrefte placebo-teorien, tror jeg det er en enda enklere forklaring. Nevrovitenskap har lenge holdt fast at sansene er i stand til å motta mye mer informasjon enn den bevisste hjernen kan behandle - derav filtrerer den ubevisste hjernen mest sensorisk informasjon. Når vi fokuserer vår bevisste hjerne på bestemte ting - enten positive eller negative - blir eksterne hendelser som matcher det fokuset tillatt til det bevisste sinn. Derfor, når vi kjøper en blå bil, ser vi blå biler overalt: men de var der i like antall før vi kjøpte vår, erkjenner vi dem bare nå. Det er dette jeg tror ligger bak takknemlighetsøvelsen - vi fokuserer på gode ting, så vi merker flere av dem hver dag, og slik føles det som om flere gode ting skjer, så vi føler oss lykkeligere.
Det er veldig menneskelig å ønske å tilskrive andre mekanismer til dette - spesielt religiøse - der vi erklærer at "gud" har gitt meg med gode ting fordi jeg er et godt menneske, eller fordi jeg gjør det bra tingene.
Bunkum - det er ikke "velsignelser", det er ikke karma, det er ikke engang en hemmelighet - det er ikke annet enn den menneskelige hjernen i aksjon.

  • Svar til GMD
  • Sitat GMD

Sendt inn av Karie 5. juni 2008 - 15:53

NØYAKTIG!

  • Svar til Karie
  • Sitat Karie

Sendt inn av Karie 5. juni 2008 - 15:53

NØYAKTIG!

  • Svar til Karie
  • Sitat Karie

Sendt inn av Anonymous 2. februar 2010 - 23.33

Wow, det er troverdig og helt fornuftig! Takk GMD.

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Gareth 16. juli 2013 - 07:55

Jeg tror dette kanskje savner poenget, hjernen (sinnet) har enorm kraft og ja nevrovitenskapen har vært i stand til å etablere at hjernen er i stand til å føle ting på et lite nivå og bevissthetsnivået tolker hva som er viktig og hva som er ikke. Fokuset vil bringe tankene i samsvar med det ønskede resultatet av den opplevde fordelen kroppen og hjernen kan få fra den fokuserte oppmerksomheten. Det er vist at negative og positive hendelser kan utløse de samme kjemikaliene og vil avhenge på individet i det de anser som behagelige eller hva som gir spenning og glede til deres bor. Jeg tror at hvor vi alle blir forvirrede er hvor grensene er - Negative eller Positive? Vi kan diskutere i timevis om den fine linjen, og vi kan trekke en linje om disse sinnets forhold, men nøkkelpunktet å merke seg er basert på spesielle nytelsesreseptorer i hjernen som får oss til å "føle oss bra" eller som får oss til å "føle oss dårlige" - så når noen sier når du våkner om morgenen, si til deg selv: "Jeg er takknemlig 'eller' jeg føler meg bra å være i live 'på et underbevisst og kjemisk nivå kroppen forbedrer og sinnet er rettet mot å føle mer tilfredshet via det sanser uten behov for en ny bil, hus, eller mer penger... på den måten påvirker placebo, hvis du vil, sjelen til å føle seg via sansenes alt er bra'. Ingenting ytre kan gjøre dette i lengre perioder bare sinnet... så når folk sier karma, eller velsignelser, eller hemmeligheten osv.... de gir virkelig at det er bedre å føle deg bra med deg selv, enn å slå deg selv opp hver dag. Men vi kan ikke se bort fra at vi kanskje kobler oss til våre høyere selv (eller kilden, skaperen, gud osv.) Og kan bringe mer positive hendelser i spill som hjelper oss å leve mer oppfylt og givende liv... vi kan ikke stille spørsmål om hvorvidt vibrasjonene vi gir av ikke rebound slik vi lever av liv, vi kan bare erkjenne at positive hendelser gjør oss føle seg bedre. Fra mine egne erfaringer er det ting som fremdeles ikke lett forklares bort med 'det er bare sinnet', selv om sinnet spiller tydeligvis en stor del av vår eksistens... det er som programmerte det slik i utgangspunktet det er mer punkt? Vi er innstilt på å svare mer på positiv stimulering enn negativ (selv om vi igjen kan diskutere grensene når folk tar narkotika, drikker alkohol, røyker sigaretter osv. er det vanligvis negative handlinger som søker litt positiv følelse) og ved hjelp av kjemikalier som midlertidig får dem til å føle seg litt bedre. Vi trenger derfor alle å forstå at livet aldri stopper opp og at vi aldri slutter å gå videre og komme videre... men hvor skal vi hen? hva slags verden? Grunnarbeidet har vært på plass lenge før vi tolket hendelser som negative eller positive... men hva er hensikten med det hele? Hvorfor ser vi ut til å svinge mellom de to følelsene, og hvorfor er vi enige om at positive utveier er negative - hver gang, ingen tvil!

  • Svar til Gareth
  • Sitat Gareth

Sendt inn av Meryn Stol 18. mai 2008 - 07:04

Jeg tror det å bruke loven om attraksjon kan ha en reell effekt på bare å leve tankeløst, fordi det i det minste får folk til å tenke på hva de vil. De kan også bli mer åpne for nye muligheter og mer mottakelige for noen signaler.

Hvis du aktivt søker etter noe, er sjansen for at du finner det åpenbart større.

Så det er ikke bare placebo. Jeg tror The Secret hjelper noen mennesker med å utvikle et bedre tankesett enn de hadde før, noe som øker effektiviteten. Jeg tror det ikke er en spesiell god bok å utvikle et godt tankesett, men jeg tror at det er bedre enn ingenting.

Jeg tror den mest plagsomme delen av The Secret er at den prøver å forklare eventuelle positive effekter i metafysiske termer, mens de positive effektene lett kan forklares uten.

I eksperimentet ditt bør du absolutt sørge for at den alternative "behandlingen" ikke inneholder noen gode råd i det hele tatt. Ellers kan du sammenligne gode råd med gode råd. Hvis du ikke er forsiktig, vil du sannsynligvis til og med inneholde bedre råd enn loven om attraksjon.

Jeg synes det ville være interessant å sammenligne effekten av å lese "The Secret" og lese "The 7 vaner til svært effektive mennesker". Jeg satser på at den siste skal fungere bedre.

  • Svar til Meryn Stol
  • Sitat Meryn Stol

Sendt inn av Kristopher 19. mai 2008 - 12:50

En av psykologprofessorene mine (professor Lee Kronenberg) uttalte en gang:

"Hvis det fungerer fordi det fungerer, fungerer det. Hvis det fungerer fordi du tror det fungerer, fungerer det fortsatt. "

Dette er kort sagt nøyaktig hva placebo-effekten er.

Dette kan brukes fra den nyeste toppselgeren "The Secret" helt ned til hypnoterapeutens mystiske krefter. Munker i Kina har bevist sinn-over-kropp eller "sinn-over-sinn" i mer enn tre århundrer. Jeg tror at hvis folk skulle sette pris på kreftene og kapasiteten til det menneskelige sinnet, ville de være raskere til det meditere og innblikk i at de ville kjøpe krimromaner i håp om en rask-rik-ordning eller en kur-all selvhjelpsbok. Lykken avler lykke. Tristhet avler tristhet. Følelser er bare en sinnstilstand der kroppen tolker signalene for å formidle følelser. Kanskje folk burde studere menneskekroppen og sinnet mer enn placebo-bøker. De kan oppleve at de ikke trenger å bruke penger på litteratur for å gjøre dem lykkelige.

Jeg antar at jeg kunne skrevet en bok for å konkurrere med "The Secret" og kalle den "Secrets of the Mind."

Merkelinjen min ville være "Det er flere funksjoner når det gjelder hjernen enn det er partikler i universet." (Noe som er sant, forresten. Antallet elementære partikler i universet er estimert til en elendig 10 ^ 87, mens antallet distinkte hjernetilstander er 1E ^ 140.)

Omtenksom,
Kris

  • Svar til Kristopher
  • Sitat Kristopher

Sendt inn av Linda McKenney 12. juni 2008 - kl 15.01

Jeg har blandede følelser om at "The Secret" har lest boken og sett på DVD. Jeg tror at vi ikke har noe å tape og alt å tjene ved å øve takknemlighet og fokusere vår energi og oppmerksomhet på hva vi vil i livet, i stedet for å klage over det vi har har ikke.
Jeg er veldig interessert i å finne ut om mannen som ringte til Law of Attraction på XM, Oprah & Friends, vil få 12.000.000 dollar han håper på ved å bruke prinsippene i boken. Han har prøvd siden oktober 2007, og så langt har ingen, "Vist ham pengene!"

  • Svar til Linda McKenney
  • Sitat Linda McKenney

Sendt inn av Julie 15. juni 2008 - 15:05

Intelligente kommentarer, Linda. Jeg liker det!

  • Svar til Julie
  • Sitat Julie

Sendt inn av J 17. juli 2008 - 16:02

Mye av suksessen kan tilskrives selvoppfyllende profetier. Jeg er overrasket over at hun ikke nevnte det og er nysgjerrig på hva tankene hennes kan være om det i forhold til The Secret og andre lignende fenomener ...

  • Svar til J
  • Sitat J
Innsendt av Sonja Lyubomirsky Ph. D. 18. juli 2008 - 16:56

Du har rett - jeg burde ha nevnt selvoppfyllende profetier ved navn. Jeg er helt enig med deg. En del av kraften med placebo-effekter er at når vi virkelig tror at noe vil skje (enten det blir lykkeligere, finne kjæresten eller bli forkjølet), er det mer sannsynlig at det vil skje.

--Sonja

  • Svar til Sonja Lyubomirsky Ph. D.
  • Sitat Sonja Lyubomirsky Ph. D.

Sendt inn av Sydney 12. september 2008 - 11:06

Jeg setter pris på mange av kommentarene her og er enig med dem. Jeg likte The Secret, men jeg følte at det manglet så mye. Jeg er spent på å rapportere at folkene fra The Secret har kommet tilbake og laget en bedre film. Det kalles The Opus. Jeg så det bare i går, og jeg var veldig spent på å se svarene som manglet fra The Secret første gang. Det kan være lurt å sjekke ut www. TheOpusMovie.com Filmen tar også en ny tilnærming når det gjelder å lære hvordan vi skal oppnå suksessen vi alle drømmer om når lærerne deler sine kommentarer langs en fantastisk utformet historie. Det var så engasjerende og underholdende. Jeg la merke til da jeg googlet The Opus Movie i morges at noen blogger kaller den "den beste personlige utviklingsfilm noensinne laget "Jeg har ikke sett mange filmer som dette så langt, men fra det jeg har sett ville jeg gjort er også enig.

Jeg likte spesielt godt hvor mye mer i dybden Secret lærerne gikk denne gangen. Det var bare langt mer fornuftig som tiden rundt. To tommelen opp og 10 stjerner.

  • Svar til Sydney
  • Sitat Sydney

Sendt inn av Anonymous 12. januar 2009 - 23.39

Jeg lurer på om noen noen gang har lidd av å få en placebo når de burde fått det virkelige stoffet. Jeg ville være interessert i historier om livet som gikk galt fra The Secret. Mulig? Det kan du vedde på.
Jeg synes det er interessant, men trist å se trailere for The Secret og The Opus og bli dratt inn i den mystiske åndelige naturen til disse shortsene. Jeg så på The Secret for omtrent et år siden under mye tyngde og fant ut for alle sine gode intensjoner at den hadde den åpenbare ånd av grådighet. Og som jeg husker det var mange eksempler på suksesshistorier som, for å se nærmere, ville man innse at når man vinner en annen, kan miste. I en alder av 40 år etter 15 år med et veldig kjærlig ekteskap med bare vanlige ekteskapsproblemer, begynte min kone å gå inn i en klassisk krise i midlife. Hun trengte å være yngre og trengte mer selvtillit. Hun ble nesten besatt av alderen sin og begynte å ha saker. Etter et par år av dette ble hun så forvirret av oppførselen sin og hva hun skulle gjøre at en venninne ga henne filmen The Secret å se. Hun elsket seg selv rett ut av sin skyld, og The Law of Attraction lærte henne at hun nå kunne ha et fantastisk og fortjent liv utenfor ekteskapet, så bort hun gikk. Dette var for et år siden, og hun bor nå med en mann som er 9 år yngre enn hun, og som hun kanskje ikke har noen vanligere med enn deres fysiske forhold og deres vanlige tro på at universet vil bringe dem noe hvis du vil ha det dårlig nok ved å bruke The Hemmelig. Dette er alt The Secret har gitt henne etter et år unna, bortsett fra den daglige troen på at universet vil gi henne lykke hver dag hvis hun bare tror. Det er ingen indikasjoner på at hun noen gang kommer hjem.

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Anonymous 30. januar 2009 - 21:09

Jeg beklager tapet av ekteskapet ditt, og jeg mener ingen respektløshet her, men skylder du ærlig på "The Secret" for at livet ditt har gått galt? Først nevnte du se "The Secret" under mye tyngde - så du må ha hatt en forutinntatt mening basert på ditt eget trossystem som selv om du interessant var, men tydeligvis tok deg ut av komforten din sone. Dette kunne ha vært din første anelse om at hun faktisk prøvde å dele noe med deg om seg selv og faktisk gjorde et forsøk på å komme på samme side med deg? "Vanlige" ekteskapsproblemer kan bety en ting for deg og noe helt annet enn noen andre, kanskje henne. Du sier at hun trengte å føle visse attributter i livet og om seg selv. Kan du innrømme for deg selv at du kanskje ikke hjalp partneren din til det nivået, men faktisk var imot henne i stedet? Tror du at hun skal leve for alltid i skyld på grunn av sine gale handlinger? Uansett hvor galt hun gjorde, fant hun en måte å tilgi deg og seg selv, slik at hun kunne gå videre - med eller uten deg. James Ray, lærer i 'The Secret', har en fantastisk anekdote... "Tilgivelse er som å ta gift og forvente at den andre personen skal dø". Tro på hemmeligheten eller ikke, denne uttalelsen står fast alene. Du forstår, hun tilga og hun er lykkelig. Du har ikke tilgitt og det er du ikke. Bitter er en stor pille å svelge... så kanskje en liten dose av din egen 'placebo-effekt' kan være i orden. Noen ganger gjør det som er riktig, at du må skade deg selv. Ekte kjærlighet til enhver person vil kreve at du vil at den andre personen skal være lykkelig - selv om det betyr uten deg. Det gjør vondt, uten tvil. Men hvis du ikke finner en måte å elske deg selv, vil du ikke være åpen for at andre kan elske deg og heller ikke være i stand til å gi en ekte kjærlighet til en annen. En dag snart vil jeg se deg legge ut en oppdatering, og jeg håper å høre at du har funnet en fantastisk kvinne (kanskje 9 år. jr. hvis du vil) som bor hver dag med noe fantastisk å se frem til til. Velsignelser til deg og beste ønsker!

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Anonymous2 2. november 2009 - 22:03

I risikoen for å være negativ, er du litt av en dust. Noen åpner for tapet av ekteskapet sitt på grunn av tomheten i "The Secret", og du klandrer negativiteten hans? Glem det. Jeg er sikker på at James Ray har enda flere "fantastiske anekdoter" på dette tidspunktet. Jeg håper helt sikkert at han kveler på p-piller som han må svelge.

Jubel.

  • Svar til Anonymous2
  • Sitat Anonym2

Sendt inn av BradM 23. desember 2009 - 20.41

Jeg er overrasket over at en psykologforsker måtte utføre et eksperiment på denne halvbakte, dårlig forklarte "hemmeligheten" når hun mest sannsynlig er kjent med Gestaltterapi og lignende.

Denne Byrne er et hack som blir saksøkt av en annen Aussie som siterte over 100 hendelser med plagiering og slipper boken sin på nytt som viser alle disse plagismene. Byrnes markedsføringsteknikk er imidlertid førsteklasses, og inneholder prøvde og sanne overbevisende teknikker for gjengjeldelse (tankekarma), knapphet (det er en hemmelighet), autoritet (Einstein, Da Vinci og andre skal visstnok bruke det), konsensus, konsistens (hevder at det fungerer hver gang) og "like tiltrekker som."

Oprah Winfrey er dronningen av New Age-dritt som dette (gå inn på hjemmesiden hennes), men hun er stadig på en selvskyende, slankekur dalbane og gir bort dyre gaver til publikummet sitt fordi innerst inne tror hun ikke at noen kunne elske henne ellers.

  • Svar til BradM
  • Sitat BradM

Sendt inn av Jake 24. desember 2009 - 14:33

Forutsetning: Hvis du er offer for voldtekt, er det på grunn av tankene dine. Da du tenkte: "Dette campus er ikke så travelt i dag", inviterte du voldtektsmannen din inn i livet ditt. Du ville at noen skulle være sammen med deg på campus, i rommet ditt, i ansiktet og i buksene, så universet ga deg det du ba om. B.S !!!

Hemmeligheten er at amerikanere er suckers for bli rik ordninger og velstand evangelier; det er grunnen til at Linda Byrne kom til denne turden av et land som svevde på 500 billioner dollar med verdiløse derivater. Det er den EKTE hemmeligheten; The Secret er et mikrokosmos av den amerikanske drømmen.

Bare du venter til boblen sprenger og all helvete løsner. Da kan du skylde på mine negative tanker for å tiltrekke meg alt dette kaos og død;)

  • Svar til Jake
  • Sitat Jake

Sendt inn av BrianG 24. desember 2009 - 14.49

Jeg kjøpte CD-versjonen av The Secret og hørte på den hjemme, der også min yngre bror bor. Ukjent for meg hadde han avlyttet og opptrådt ukarakteristisk oppegående. Han fortalte at det var på tide å se verden og ta tak i livet før den var borte.

Dette fortsatte i nesten en uke da jeg fikk en samtale fra det lokale politiet; det ser ut til at broren min, som lider av paranoid schizofreni, gikk ut av medisinene sine etter å ha hørt på The Secret og stemmene fortalte ham at fiender til Linda Byrne var han planla å ødelegge henne, så han gikk ballistisk på T-banestasjonen og begynte å skyve folk på sporene til møtende T-bane, og rope: "Jeg kjenner The Secret og snart hele verden vil også. Du kan ikke stoppe oss; mine tanker vil drepe dere alle, mørkets budbringere! ”Han ble til slutt utslått av politiet.

Jeg antar i ettertid at det var brorens forvirrede tanker som inviterte disse dødsfallene. Jeg lurer på hva de fattige menneskene som sto på t-baneplattformen tenkte før de ble dyttet foran t-banetogene?

  • Svar til BrianG
  • Sitat BrianG

Sendt inn av Alan Barnes 24. desember 2009 - kl 15.01

"The Secret" forandret livet mitt på en veldig ekte måte og lot meg overvinne en alvorlig krise i mitt personlige liv. Det er velkjent at forutsetningen om "The Secret" er vitenskapen om å tiltrekke seg de tingene i livet du ønsker og trenger, og ved å fjerne de tingene du ikke ønsker fra livet ditt. Før jeg fant denne boken, visste jeg ingenting om disse prinsippene, prosessen med positiv visualisering, og hadde faktisk engasjert seg i hensynsløs oppførsel til det punktet at jeg utsatte mitt eget liv og velvære.

36 år gammel befant jeg meg i et middels sikkerhetsfengsel som tjenestegjorde i 3-5 år for ødeleggelse av statlig eiendom og offentlig rus. Dette var hard straff for drunken oppkast i en postkasse, men som dommeren påpekte, var dette min tredje overbevisning for nøyaktig samme forbrytelse. Jeg hadde tydeligvis et alkoholproblem og en dyp og intens respektløshet for postsystemet, men enda mer viktigst, jeg ignorerte selve stoffet i vår metafysiske virkelighet og inviterte destruktive innflytelser inn mitt liv.

Min fjerde dag i fengsel var den første dagen jeg fikk lov til å være generelt i befolkningen, og mens jeg var i fritidsgården, ble jeg kontaktet av en fange som het Marcus som rolig informerte meg om at jeg som ny fange var blitt kjøpt av ham for tre pakker Winston-sigaretter og 8 unser pruno (fengsel vin). Marcus utdypet videre at jeg kunne forvente å bli voldtatt av ham på daglig basis og at jeg hadde pene øyne.

Unødvendig å si var jeg dypt sjokkert over at livet mitt hadde sunket til dette nivået. Jeg ble veldig homofob og ble forferdet over at min samlede personlige gateverdi var omtrent $ 15. Jeg kom tilbake til cellen min, og min kamerat Jim fortalte meg at han visste om Marcus-situasjonen, og at han hadde noe som kunne løse problemene mine. Han ga meg en kopi av "The Secret". Normalt ville jeg ikke ha henvendt meg til en bok om selvhjelp for å løse en så alvorlig og umiddelbar trussel, men jeg hadde bokstavelig talt ikke andre tilgjengelige alternativer. Jeg åpnet umiddelbart boka og begynte å lese.

De første kapitlene tar for seg essensen av noe som kalles "Law of Attraction" der en overordnet universell kraft er tilgjengelig for oss og kan utnyttes til forbedring av livene våre. Den teoretiske karakteren av de første kapitlene gjorde meg ikke i fred. Faktisk hadde jeg aldri meditert og hatt store vanskeligheter med å lukke fengslets kaotiske lyder og visualisere de positive endringene som jeg så veldig hadde behov for. Det var da jeg nådde kapittel 6 "The Secret to Relationships" at jeg innså hvordan denne boken kunne hjelpe meg med å distansere meg fra Marcus og hans negative intensjoner. Fra og med kapittel seks var det et hulrom skåret inn i boken, og i det hulrommet var en fengselsshiv.

Dagen etter i treningsgården bar jeg "The Secret" med meg, og da Marcus nærmet meg, åpnet jeg boken og knivstakk ham i nakken med min "hemmelige shiv." De neste åtte ukene i ensom innesperring ga god tid til å øve på positiv visualisering, og de 16 timene per dag med absolutt mørke gjorde visualisering om det eneste jeg faktisk kunne gjøre. Jeg er ikke sikker på at alles liv vil bli endret på en så dramatisk måte av denne boken, men jeg er veldig takknemlig for å ha funnet det og vil fortsette å anbefale det hjertelig.

  • Svar til Alan Barnes
  • Sitat Alan Barnes

Sendt inn av Anonymous 2. februar 2010 - 15:39

I hvert fall fra måten hun beskriver testen hun vil gjøre.

"Hemmeligheten" er verdifull, men la oss huske at det er grunnskoleversjonen. I det minste kan det hjelpe samfunnet vårt med å uteksaminere seg fra barnehage, og det er veldig positivt.

For å sette opp en test, la oss i det minste bruke mer avanserte prinsipper for placebo-effekten eller manifestasjonslovene.

Til slutt vil jeg betrakte tibetanske Bouddhist-mestere som for eksempel virkelige psykologforskere har brukt tiår på å observere og trene sine egne sinn og følelser med sjelden disiplin og løsrivelse.

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Anonymous 2. februar 2010 - 15:55

Jeg finner de fleste kommentarer som kritiserer hemmeligheten som å kaste babyen sammen med badevannet. Hvis vi vil kritisere hemmeligheten, er det greit, men la oss i det minste gjøre det klokt i stedet for fra en veldig overfladisk og lineær forståelse av meldingen.

Selv om hemmeligheten aldri ble produsert, er det hundrevis av andre bøker der ute som sier om det samme. Den grunnleggende forutsetningen er også at verden er en manifestasjon av sinnet, og det er en av de grunnleggende grunnleggende elementene i Boudhism og alle visdomstradisjoner siden begynnelsen av tiden. Så New Age har ingenting med meldingen å gjøre, bare med levering av meldingen.

Til slutt er det ikke det vi tenker eller visualiserer som teller mest. Sinn i buddhistiske termer er ikke bare tankene våre, som bare er ett aspekt. Dype forankrede trossystemer bevisste eller ikke, følelser, kontekst, for eksempel alle disse bidrar til utfallet.

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Anonymous 17. september 2010 - 17:05

Hovedpoenget her er å ha fokus på målene dine, visualisere disse positive og la det positive inn. Hvis tankene dine er positive, føler du deg bra, og følgelig følger gode ting. Hvis du er en negativ person, gjett hva? Det har en tendens til å være en negativ livssyklus. Det gir bare mening. Grunnleggende psykologisk tanke. Selvoppfyllende profetier når det er best. Som kommer til å fungere bedre? Tenker og forestiller deg deg selv i jobben med drømmene dine, eller hvis du klø denne ideen?

Jeg tror heller ikke at noen virkelig kan benekte at tiltrekningsloven eksisterer. Jeg ser det hele tiden. Tenk på det. Fugler av en fjær strømmer sammen. Lignende tankesett, energier, trekkes sammen. Det samme med bedrifter. Du kan komme inn ett sted, og alle er en downer, tapper energien. Et annet sted gir deg opp. Tilsvarende energier og personlighetstyper trekkes sammen. Dette er grunnen til at Secret fungerer. Hvis du er positive, blir positive mennesker og situasjoner trukket til deg, skjer flere positive ting i livet ditt, og livet viser seg å være bedre enn det du hadde vært en negativ Ned.

Jeg tror ikke det betyr noe hvorfor det fungerer. Det fungerer bare. Og dette er bra uansett hvordan du ser på det!

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn av Lena 11. februar 2011 - 05:24

... så, er resultatene i mellomtiden? Vil gjerne lese om dem.

  • Svar til Lena
  • Sitat Lena

Sendt inn av Lena 11. februar 2011 - 05:24

... så, er resultatene i mellomtiden? Vil gjerne lese om dem.

  • Svar til Lena
  • Sitat Lena

Sendt inn av yzqmzcmidj 13. mars 2012 - 16:16

akhHiJ yimqexuyubcd, [url = http://gdardbdbamlo.com/]gdardbdbamlo[/url], [link = http://akftbkhenpma.com/]akftbkhenpma[/link], http://bgdedxoupzih.com/

  • Svar til yzqmzcmidj
  • Sitat yzqmzcmidj

Sendt inn av Karl 6. mai 2013 - 06:17

Kanskje noen ikke kjenner den positive kraften til negativ tenking. paradoks, ikke sant? men det er sant.
The Secret er alt på positiv tenking som ikke er en sikker måte å lykkes.

  • Svar til Karl
  • Sitat Karl

Sendt inn av Karl 6. mai 2013 - 06:21

"Den positive kraften i negativ tenking"
-Julie Norem, 2008

  • Svar til Karl
  • Sitat Karl

Sendt inn av Ryu 6. mai 2013 - 08:56

Problemer forsvinner ikke på magisk vis bare fordi du tenker lykkelige tanker.
Forhindringen er fremdeles der, regningene fortsetter å komme og bankkontoen er fortsatt raskt nærmer seg null. Hvis du ignorerer dem, later som de ikke eksisterer og spiller som om du har masse penger, vil det ikke løse dine virkelige problemer.

Det er hyggelig å være positiv, men vi må fortsatt gjenkjenne virkeligheten selv om den ikke er hyggelig.

Placebos er ok antar jeg, men virkeligheten trenger reelle løsninger, ikke nisse pulver.

  • Svar til Ryu
  • Sitat Ryu

Sendt inn av Karl 6. mai 2013 - 22:09

det er riktig

  • Svar til Karl
  • Sitat Karl

Sendt inn av Nick Stauner 2. februar 2014 - 16:26

Jeg har kommet over noen interessante diskusjoner om autosuggestion ( https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion) i det siste. Synes det er grunn til å tenke (og empirisk forskningsbevis for å støtte tanken) at resultater kan gå motsatt vei av den andre hypotesen din om målsuksess! Det vil si at denne kognitive atferden faktisk kan slå tilbake ved å avlede oppmerksomheten fra det som må gjøres mot den imaginære opplevelsen av suksess (se http://skeptics.stackexchange.com/a/18564/16995)! Kanskje den slags dagdrømming ville gi et lite følelsesmessig løft på kort sikt, men hva så?

  • Svar til Nick Stauner
  • Sitat Nick Stauner

Sendt inn av billige UGG-er 3. desember 2014 - 04:24

eiendom Rapids, mn er en fantastisk by med ganske tidligere 3000 innbyggere.

  • Svar til billige UGG-er
  • Sitat billige UGG-er

Sendt inn av Cheap NFL Jerseys 3. desember 2014 - 06:09

Reduser først hundens hår, så det er toppen du ønsker at den skal være. Kom deg likevel ut på ganske mange steder fordi du fremdeles må regne ut lengden.

  • Svar til Cheap NFL Jerseys
  • Sitat Cheap NFL Jerseys