Et Amerika bygget på avhengighet

Som stater går ned de økonomiske rørene, vender de seg stadig mer til pengespill. Lesley Stahl er vert for 60 minutter segmentet denne søndagen på spillebonusen i Amerika. Trettiåtte (det er tre fjerdedeler) av statene har nå casinospill. 42 av 50 stater tjener nå på pengespill, inkludert statlige monopollotterier. Det multistate Mega Millions-lotteriet opprettet nylig en nasjonal furor i oppbyggingen til to vinnere som hevdet jackpoten på 380 millioner dollar. Det er dobbelt så mange spilleautomater - ifølge Stahl, som kaller det den mest vanedannende formen for pengespill - som minibanker i USA.

Gambling er statenes svar på produktive borgere og finanspolitisk disiplin - det vil si å leve innenfor deres midler. I stedet er de avhengige av at folk taper penger i kasinoene sine og sløser med penger på lotterier og spiller poker. De håper mange av taperne kommer fra staten - men hvis det store flertallet av statene har kasinoer, hva er da sjansen for at folk vil reise andre steder for å tape pengene sine? Så stater ender opp med å kannibalisere sine egne.

På et tidspunkt var Nevada den eneste staten med kasinoer (husk filmene Bugsy og Kasino?), og bare 13 hadde lotterier. Jeg bor i en delstat - New Jersey - som var blant de første som tok ledelsen fra Nevada når det gjaldt legalisering av casinospill. Hvordan går det? Her er Times økonomiske spaltist Paul Krugmans sammendrag av statlige økonomiske katastrofer: "data fra Center for Budget and Policy Prioriteringer antyder at Texas-budsjettgapet er verre enn New Yorks, omtrent like ille som Californias, men ikke helt opp til New Jersey nivåer."

Her er hvordan Nevada selv gjør: "Nevada har en større konsentrasjon av økonomisk elendighet enn noen annen stat. Statens arbeidsledighet, som i juni var oppe i 14,2 prosent, har økt raskere det siste året enn det har andre steder, og nesten seks prosent av alle hjem over hele statens ørkenlandskap fikk innlevering av tvangsauksjon i de første seks månedene av år."

Vel, det er i hvert fall fordeler av indre bysamfunn - der kasinoer generelt er innlosjert - ikke? Casinospill i New Jersey lå i Atlantic City - en forfallen og døende by. I dag vurderer New Jersey å overta Atlantic Citys økonomi på grunn av den økonomiske katastrofen byen har blitt. Når det gjelder byen i seg selv - fattigdommen og fortvilelsen fra ghettoen rivaliserer dem som Camden og Newark. Som barn som vokste opp i Philly i nærheten, sommeren min familie sommer i Atlantic City, hvis strender var fylt med barn og hvis strandpromenaden om natten var en parade av sønderfamilier. I dag er strendene skitne og nesten tomme, ettersom folk helt fokuserer på de tøffe, kakofoniske kasinoene langs strandpromenaden - der folk sjelden går bortsett fra for å komme til spillemuligheter.

Så det vil vi tydeligvis være skjæring tilbake på kasinoer som en løsning for våre byers og staters økonomiske lidelser. Vel, ikke akkurat. Faktisk søker stater hele tiden å utvide sin spillevirksomhet. California undersøker hvordan man regulerer og skattlegger internettpoker i staten - overskriften på en artikkel som beskriver denne innsatsen, "Statens avhengighet av inntekter fra spill øker," kan være tittelen på dette innlegget.

Ser du forresten for deg glade, høye moterullere som fyller kasinoer - som allestedsnærværende TV-annonser skulle tilsi? Nei, pengespill er en samfunnsøkonomisk nedstrøms aktivitet. Antallspill ble lokalisert i gettoer før stater kom inn i lotterivirksomheten (Macolm X var nummerløper i Harlem). I dag er kasinoer sterkt assosiert med indianersamfunn, som opprettholder separate rettigheter for å promotere pengespill.

Det er Ikke korrekt å si at de fleste spillere er avhengige. Den er rimelig å si at mange spillere taper mer enn de har råd til - og de fattigste er de mest involverte i pengespill - mange av dem kan kalles avhengige når det gjelder å tape penger på måter som forringer deres emosjonelle velvære og de tilstanden til deres liv.

Spillere med en årlig inntekt på under $ 10.000 brukte nesten tre ganger så mye på pengespill - samlet reelle dollar - som de med inntekter på mer enn $ 50.000. Med aggressiv oppmuntring fra statlige myndigheter, amerikanske gamblere - de fleste av dem skraper på begrenset inntekter - måtte tape 84 milliarder dollar i fjor i kasinoer og lotterier for at statene skulle skaffe 24 milliarder dollar i nytt inntekter.

Likevel oppgir aktivt og i økende grad å promotere pengespill på en måte som appellerer mest direkte til de berøvede og ikke-privilegerte - som etter alt, mest utsatt for ideen om at pengespill løfter folk til en høyere status og holder løftet om at spillernes liv vil være forvandlet. Og alt dette vil bli verre - fordi avhengighet (det vil si statenes avhengighet) til pengespill vokser.

Følg Stanton videre Twitter

Sendt inn av David Petropoulos 8. januar 2011 - 09:10

Dette innlegget var en gjennomtenkt.

Jeg ville ha foretrukket en tittel mer som '' Profiting From Mental Illness ''.

Å ikke heve skattene, mens du får mer penger, ved å misbruke følelsesmessig sårbare mennesker - er Amerika som verst.

  • Svar til David Petropoulos
  • Sitat David Petropoulos
Innsendt av Stanton Peele Ph. D. 8. januar 2011 - 10:16

Jeg lobbyvirker for en ny tilstand i DSM-5, Petropouosity - "En tvangsmessig tendens til å konvertere enhver observasjon om mennesker til en psykiatrisk tilstand; en manglende evne til å se verden, bortsett fra når det gjelder å score hendelser og mennesker i henhold til deres mentale lidelser. "

Mulig genesis: En ufullstendig forståelse og oppløsning av ens egen mentale tilstand; en skjør sinnstilstand som bare tillater personen å forholde seg til andre ved aggressivt å projisere sin mentale tilstand på dem; en tendens til å ufullstendig fordøye informasjon om genetikk, psykologi og PT-blogger til pablum.

  • Svar til Stanton Peele Ph. D.
  • Sitat Stanton Peele Ph. D.

Sendt inn av Mary Sojourner 8. januar 2011 - 14:12

Takk for at du knytter avhengighet så godt. Situasjonen er som en avhengige kokainavhengige som selger koks til andre rusavhengige.

  • Svar til Mary Sojourner
  • Sitat Mary Sojourner

Sendt inn av David Petropoulos 9. januar 2011 - 13:36

Jeg er enig i at en av oss tar feil.

Det var morsomt - du fikk meg til å le.

Hva mer å si, når Mary tror du har rett.

  • Svar til David Petropoulos
  • Sitat David Petropoulos

Sendt inn av Anonymous 9. januar 2011 - 15:28

Jeg bor i Canada og har vært i både Niagara Falls, NY og Niagara Falls, ON. Jeg la merke til en utrolig forskjell i lokalsamfunnene som er bygget rundt de store kasinoene som tiltrekker seg turister på begge sider.

Den kanadiske siden har mange, mange andre virksomheter og attraksjoner som trives med turisme (museer, nattklubber, arkader, restauranter, rides, etc.), mens den amerikanske siden er omgitt av en hovedsakelig dårlig samfunnet. Jeg så tegn rundt Niagara Falls, NY, som chastised kasinoet for ikke å gi tilbake til samfunnet.

Tror du det er et grunnleggende problem med hvordan spillindustrien drives i USA? Jeg ble overrasket over å se en slik forskjell ved siden av.

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym
Innsendt av Stanton Peele Ph. D. 10. januar 2011 - 22.42

Jeg ble invitert til å snakke på en stor konferanse om avhengighet av spill i Nova Scotia og - basert på at dataene viser flest spillere i Canada - til og med overveldende tenåringer (pengespill er lovlig for 18-åringer der) gamblet moderat, angrep jeg den kanadiske hovedtaleren for hans alarmistiske skildring av tenåringsspill som uunngåelig førte til døden og ødeleggelse.

Jeg ble trommet ut av Canada (les her - spesielt kommentaren fra kanadieren som skrev om å være til stede http://www.huffingtonpost.com/stanton-peele/scare-tactics-in-climate-_b_784141.html).

  • Svar til Stanton Peele Ph. D.
  • Sitat Stanton Peele Ph. D.

Sendt inn av CleanLiving87 11. januar 2011 - 12:57

Det var interessant at du nevnte at det også er regjeringens avhengighet å holde casinoets gang. Rehab-fasiliteter er blant de mest effektive måtene å avslutte ødeleggende vaner på. Ellers kan spillavhengighet utvikle seg på samme måte som kjemiske avhengigheter og ødelegge liv, ifølge National Council on Problem Gambling. http://bit.ly/gdr3Fg

  • Svar til CleanLiving87
  • Sitat CleanLiving87

Sendt inn av Anonymous 18. januar 2011 - 02:56

Veldig interessant. I Ungarn var folket først, en alkoholiker, en annen kontingent av kaffe og sigaretter. Restene vi pleide å si som ennå ikke har bestemt seg. Uansett kjenner jeg en veldig god psykologibok. Så mye trøbbel med den delen av Ungarn, blir oppfunnet. Ungarsk språk, men lærerikt for de som snakker språket. Sjekk ut om du har tid. http://konyv-konyvek.hu/index.php? q = pszichologia_es_emberismeret_harkai_schiller_pal

  • Svar til Anonym
  • Sitat Anonym

Sendt inn ved å kjøpe nandrolone 19. november 2011 - 12:58

Hilsen Jeg er så begeistret at jeg fant nettstedet ditt, jeg fant deg virkelig ved en feiltakelse, mens jeg søkte på Aol etter noe annet, jeg er her nå og vil bare si kudos for et bemerkelsesverdig innlegg og en spennende blogg (jeg elsker også temaet / designen), jeg har ikke tid til å se over det hele på for øyeblikket, men jeg har lagret det og også lagt til i RSS-feedene dine, så når jeg har tid vil jeg være tilbake for å lese mye mer, vær så snill å fortsette med det suverene jobb.

  • Svar for å kjøpe nandrolon
  • Sitat kjøpe nandrolone
Innsendt av Stanton Peele Ph. D. 19. november 2011 - 08:44

Jeg tar sikte på å behage - så lenge jeg kan si sannheten.

  • Svar til Stanton Peele Ph. D.
  • Sitat Stanton Peele Ph. D.